Opisane powyżej skrótowo i w znacznym uproszczeniu czynniki rozwoju branży, nie zmieniają okoliczności, iż polski rynek turystyczny dysponuje bardzo znacznym potencjałem rozwojowym, tak ze względu na czynnik potencjalnego popytu, w ujęciu zasobowym, jak i ze względu na znaczenie przemysłu turystycznego w perspektywie makroekonomicznej. Jednym z podstawowych problemów tej branży na najbliższe miesiące i lata jawi się brak kompetencji pracowników w zakresie strategicznego planowania rozwoju biznesu oraz świadczenia usług w zupełnie nowych warunkach rynku.
Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie, uczelnia o przeszło 20-letniej tradycji, specjalizująca się w dziedzinie przemysłów kreatywnych, wychodzi z inicjatywą projektu pt. „Promocja turystyki 2.0”, obejmującą szereg działań, mających na celu podniesienie jakości kapitału intelektualnego wykorzystywanego w polskiej branży turystycznej. Projekt będzie obejmował wydawnictwa, konferencje i seminaria, a także unikatowe studia podyplomowe zaprojektowane pod kątem aktualnych problemów i rozwiązań.