Uczelnia elastycznie dostosowuje się do zmieniających się warunków otoczenia. Od początku działalności jest związana z przemysłem promocyjnym, dla którego wykształciła przeszło 1000 specjalistów. Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku rozszerzyła perspektywę swojej działalności o inne przemysły kreatywne i podjęła zarówno działalność dydaktyczną, jak i naukowo badawczą w dziedzinie zarządzania w kulturze i rozrywce, w szczególności w mediach w okresie ich konwergencji. Konsekwencją tej strategii stało się rozszerzenie pod koniec 2014 roku nazwy uczelni. W 2020 roku Uczelnia nawiązała partnerską współpracę z nowo powstałą Izbą Gospodarczą Menedżerów Artystów Polskich, czego rezultatem jest uruchomienie od października 2021 roku wyspecjalizowanych studiów I stopnia oraz studiów podyplomowych w specjalności „menedżer rozrywki”.
Uczelnia prowadzi studia I i II stopnia na kierunku „Zarządzanie”, kładąc nacisk na treści i formy kształcenia w zakresie prowadzonych specjalności, dostosowywanych i uzupełnianych pod kątem potrzeb rynku pracy. Podejmując decyzję o utworzeniu nowej specjalności, Uczelnia kieruje się strategią nisz rynkowych: zidentyfikowanych potrzeb wąskiego wycinka rynku, które stara się zaspokajać.
Priorytetem Uczelni jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia rozumianej jako optymalne przygotowanie absolwenta do wykonywania pracy w wybranej specjalności. Dla realizacji tego priorytetu Uczelnia od początku swojej działalności stosuje unikatowe rozwiązania organizacyjne, w tym m.in. selekcję kandydatów poprzez testy zainteresowań i rozmowy kwalifikacyjne, odpowiednią organizacje programu studiów z założeniem, że cały ostatni rok studiów (zarówno na studiach pierwszego, jak i drugiego stopnia) przeznaczony jest na prowadzenie zajęć specjalnościowych) oraz bliską współpracę z biznesem. Rezultatem realizacji tych założeń jest zbliżony do 100% wskaźnik zatrudnienia absolwentów na stanowiskach związanych ze specjalnością kształcenia. Studenci Uczelni uzyskują zatrudnienie najczęściej jeszcze przed ukończeniem studiów.
Przedmiotem zainteresowań badawczych Uczelni jest zjawisko komunikacji, jej uwarunkowań, form i narzędzi oraz skutków. Działalność badawcza Uczelni obejmuje także sferę procesu decyzyjnego i zachowań konsumenta. Duże znaczenie, także w sferze badawczej, ma dla uczelni idea zarządzania wiedzą i ochrony własności intelektualnej, w zakresie której Uczelnia stała się flagowym ośrodkiem badań ekonomicznych w Polsce.
Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie kształci specjalistów dla przemysłów kreatywnych na potrzeby całej polskiej gospodarki. Studia w Uczelni realizują studenci wywodzący się nawet z najdalszych zakątków Polski. Jednak tożsamość Uczelni jest silnie związana z Warszawą, tak poprzez siedzibę, jak i działalność. Uczelnia prowadzi badania nad strategią rozwoju stolicy, współpracuje z władzami miasta w zakresie jej realizacji, realizuje szereg projektów społecznych dla Warszawy i jej mieszkańców m.in. formy preorientacji zawodowej dla uczniów szkół średnich pod kątem przyszłych potrzeb zatrudnienia w stolicy, Warsaw Model United Nations, coroczne warsztaty zainteresowań, współpraca z warszawskimi organizacjami pozarządowymi m.in. klubami Rotary. Od przeszło 10 lat Uczelnia jest współorganizatorem corocznej kwesty na Starych Powązkach. Związek z Warszawą i Pałacem Kultury i Nauki ma swój wyraz w znaku Uczelni.
Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie realizuje swoją działalność dydaktyczną i naukową poprzez podstawową jednostkę organizacyjną – Wydział Zarządzania oraz poprzez wyspecjalizowane instytuty zajmujące się działalnością dydaktyczną i naukową (Instytut Reklamy i Public Relations, Instytut Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Instytut Marketingu Rozrywki, Instytut E-komunikacji i Mediów Społecznościowych) lub naukowo-badawczą (Instytut Własności Intelektualnej, Instytut Finansów Przedsiębiorstw, Kadr i Płac).