NaukaZeszyty Naukowe

Autor: Praca zbiorowa pod redakcją A. Grzegorczyka

Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Promocji
Oprawa: miękka
Rok wyd.: 2009
ISSN 1734-4468
Miejsce wyd.: Warszawa

Ludzie organizują imprezy odkąd zaczęli się ze sobą porozumiewać. Imprezy rozkwitły wielkością i różnorodnością w czasach starożytnych, życie w epoce królów obfitowało w wiejskie jarmarki, zabawy dworskie i miejskie festyny. Jednak dopiero pod koniec XX wieku zaczęto powszechnie dostrzegać, że imprezy, oprócz ewidentnie rozrywkowej, pełnią także bardzo ważną rolę komunikacyjną. Po zakwalfikowaniu w połowie lat 60-tych wydarzeń jako grupy narzędzi z zakresu public relations, lata 90-te przyniosły koncepcję event marketingu tj. zarządzania procesami rynkowymi poprzez wydarzenia. Koncepcja ta znajduje coraz szersze zainteresowanie w praktyce gospodarczej, jest przedmiotem szerokiej światowej literatury poradniczej, jednak nie była dotychczas w polskich realiach przedmiotem empirycznych badań naukowych.

<< powrót do listy