NaukaZeszyty Naukowe

Autor: Praca zbiorowa pod redakcją A. Grzegorczyka i Krzysztofa Szlubowskiego

Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Promocji

ISSN 1734-4468
Oprawa: miękka
Rok wyd.: 2008

 

Aby poddać Internet analizie w zakresie innym, niż tylko jako medium komunikacji, należy zebrać jej podstawowe cechy odróżniające go od innych mediów komunikacji. Są wśród nich dwukierunkowość oddziaływania (jednoczesna funkcja nadawcy i odbiorcy użytkownika), multimedialność (zdolność przenoszenia sygnału w różnych formach, od tekstu, przez mowę, obraz, obraz ruchomy, aż po audiowizualność), ekstremalnie szeroki zasięg (głównie dzięki istnieniu na różnorodnych platformach medialnych: telekomunikacyjnej, telewizyjnej, itd.), elastyczność czasowa (dostępność komunikacji zarówno w czasie rzeczywistym, jak i wirtualnym) oraz selektywność (szczególna zdolność dotarcia z właściwym komunikatem do osób o rozbudzonym zainteresowaniu i właściwych cechach). Te wszystkie cechy czynią z Internetu medium odrębne względem dotychczasowych, tradycyjnych kanałów komunikacji społecznej, ale także odrębne środowisko ludzkiej aktywności.

Spis treści

Wstęp (Krzysztof Szlubowski)
Środowiska oddziaływania Internetu (Adam Grzegorczyk)
Istota konkurencji w dobie Internetu (Mariusz Głowacki
Internet a konkurencyjność przedsiębiorstwa (Anna Sankowska, Monika Wańtuchowicz)
Sieciowość organizacji przedsiębiorstw w dobie Internetu (Anna Kulpa-Ogdowska)
Internet jako narzędzie badań. Panel internetowy (Anna Socik-Szpecht)
Prawne aspekty działalności handlowej w Internecie (Dominika Popiel)
Dystrybucja i logistyka w Internecie (Agnieszka Wiśniewska)
Zarabianie na ekranie – praktyczny poradnik początkującego właściciela sklepu internetowego (Adam Krajewski)
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem (Anna Kozłowska)
Tradycyjne media w Internecie (Bartosz Loba)
Strona WWW jako instrument konkurowania przedsiębiorstw (Konrad Paduch)
Internet jako płaszczyzna konkurowania w warunkach zakazu reklamy publicznej (Katarzyna Liczmańska)
Wiedza jako kreator wartości w relacjach z klientami z wykorzystaniem Internetu  (Tymoteusz Doligalski)

 

pliki do pobrania:


Wstęp  ( 0.14 Mb )

<< powrót do listy