Absolwent rocznik 2007 – Specjalność: Reklama
W jakiej firmie pracujesz i na jakim stanowisku?
Grupa RIPOSTA - Dyrektor Zarządzający,
Redaktor naczelny magazynu Outsourcing&More
Jak wygląda Twój dzień pracy?
Kierowanie pracą agencji reklamowej: realizowanie strategii rozwoju firmy, zarządzanie zespołem, prowadzenie negocjacji handlowych, obsługa kluczowych Klientów. Ponadto jako redaktor naczelny magazynu koordynuję pracę redakcji, planuję zawartość merytoryczną kolejnych numerów, dbam o pożądany wizerunek pisma, a także prowadzę rozmowy z partnerami oraz autorami tekstów.
Czy to Twoja pierwsza praca? Gdzie wcześniej pracowałaś?
Wcześniejsze moje doświadczenie było zawsze powiązane z marketingiem, głównie w branży telekomunikacyjnej. Dwa lata pracowałem jako młodszy specjalista ds. produktu w GTS Energis, następnie pół roku jako p.o. kierownika ds. marketingu w Teleprojekt. Kolejnym krokiem w karierze było objęcie stanowiska kierownika ds. produktu w firmie Mediatel, gdzie spędziłem niespełna dwa lata.
W jaki sposób i w jakim stopniu studia przygotowały Cię/pomogły ci w wykonywaniu swojej codziennej pracy?
Studia w WSP przede wszystkim dały mi podstawy do pracy powiązanej z reklamą i marketingiem, a także ukierunkowały dalszą moją edukację. Znaczną część zasadniczej wiedzy, z której w chwili obecnej korzystam, uzyskałem właśnie w WSP - reszta to bieżące uzupełnianie aktualnych informacji z dostępnych mediów.
Jakie kompetencje są niezbędne do wykonywania pracy na obecnym stanowisku?
Kluczowe kompetencje to przede wszystkim orientacja w branży, a dokładniej:
- jak działają/czym się zajmują poszczególne firmy (agencje reklamowe, interaktywne, eventowe, domy mediowe, drukarnie itp.),
- terminologia branżowa,
- sposób prowadzenia rozmów, przygotowania ofert oraz prezentacji ich u Klientów,
Jakie są Twoje zainteresowania?
Moje zainteresowania należy podzielić na dwa rodzaje - naukowe i rekreacyjne. Z zakresu naukowego są to: outsourcing, marketing i reklama, psychologia oraz socjologia. Do rekreacyjnych natomiast zaliczają się: ASG, pływanie, podróże oraz książki o tematyce kryminalnej.
Co doradziłabyś studentom pragnącym realizować swoje cele zawodowe?
Przede wszystkim skorzystać z możliwości odbycia praktyk lub staży w agencjach reklamowych, interaktywnych lub domach mediowych. Ponadto z uwagi na fakt, że branża reklamowa rozwija się w bardzo szybkim tempie, poszerzać swoją wiedzę poprzez czytanie branżowych magazynów, przeglądania tematycznych portali internetowych oraz udziału w różnego typu seminariach i konferencjach.
Największy sukces?
Założenie i prowadzenie własnej agencji reklamowej działającej na rynku od 6 lat. Uruchomienie największego polskiego portalu poświęconego outsourcingowi w Polsce oraz pierwszego i jedynego polsko-angielskiego magazynu o tematyce outsourcingowej dostępnego w postaci drukowanej oraz elektronicznej.
Plany na przyszłość?
Oczywiście rozwój Agencji RIPOSTA, jak również dalsze działania na rzecz branży i mediów outsourcingowych w Polsce.
Serdecznie zapraszam „w nasze dobre strony”:
Magazyn Outsourcing&More - www.outsourcingandmore.pl
Portal OutsourcingPortal - www.OutsourcingPortal.pl