EdukacjaStudia podyplomowe

Polski rynek usług stomatologicznych z każdym rokiem rośnie, rośnie konkurencja, oczekiwania klientów, a działalność na tym rynku wymaga profesjonalizacji. Podnoszenie efektywności placówek nie jest już możliwe wyłącznie poprzez zwiększanie liczby pacjentów i otwieranie nowych gabinetów. Współczesna efektywność wynika ze zwiększenia stopnia wykorzystania dostępnego potencjału placówek i właściwego zarządzania kosztami. Tego rodzaju umiejętności stanowią nowość na rynku i są niedostępne dla większości właścicieli przychodni stomatologicznych. Brak także managerów wyspecjalizowanych w usługach stomatologicznych, a personel placówek jest skupiony na świadczeniu usługi, nie na satysfakcji klienta.

O studiach

Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie, jako pierwsza uczelnia w Polsce wychodzi z ofertą studiów z zakresu zarządzania wyspecjalizowanych pod kątem działalności przychodni stomatologicznej. Program studiów został opracowany m.in. we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Implatologicznym. Zajęcia prowadzić będą doświadczeni praktycy rynku usług stomatologicznych oraz najwybitniejsza kadra akademicka z zakresu zarządzania i marketingu. Studia są przeznaczone dla właścicieli, managerów i personelu specjalistycznych przychodni stomatologicznych. Kierownikiem studiów jest Michał Banach, wieloletni wykładowca WSP, specjalista w dziedzinie mediów, ale również praktyk – właściciel przychodni stomatologicznej w Warszawie.

Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie obchodzi 10-lecie swojej działalności. Prowadzi studia licencjackie, magisterskie i podyplomowe na kierunku „zarządzanie”, specjalizując się w sferze usług, marketingu i komunikacji. Posiada aktualną pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej.

Bloki przedmiotowe

  1. Podstawy prawne działalności placówek stomatologicznych
  2. Zezwolenia
  3. Procedury sanitarno-epidemiologiczne
  4. Odpowiedzialność cywilna i zawodowa
  5. System ubezpieczeń usług medycznych
  6. Koszty procedur stomatologicznych
  7. Wycena procedur stomatologicznych
  8. Cennik procedur stomatologicznych
  9. Źródła finansowania procedur stomatologicznych
  10. Systemy ubezpieczenia zdrowotnego
  11. Kształtowanie koszyka usług
  12. Cechy rynku usług stomatologicznych
  13. Segmentacja rynku usług stomatologicznych
  14. Pozycjonowanie oferty stomatologicznej
  15. Produkt stomatologiczny
  16. Sprzedaż oferty usługi stomatologicznej
  17. System obsługi klienta
  18. Zarządzanie jakością obsługi klienta
  19. Pomiar satysfakcji klienta
  20. Badania opinii
  21. Marketing usług medycznych
  22. Budowanie strategii promocji placówek stomatologicznych
  23. Instrumenty promocji usług medycznych
  24. Prawo reklamy medycznej
  25. Programy lojalnościowe placówek stomatologicznych
  26. Marka i jej atrybuty
  27. Zarządzanie personelem w placówkach stomatologicznych
  28. Koszty w działalności placówek stomatologicznych
  29. Podatki i opłaty
  30. Zarządzanie finansowe
  31. Zasady współpracy z pacjentem
  32. Pakiety „antydentofobiczne”
  33. Techniki relaksacji pacjenta
  34. Prowadzenie dokumentacji medycznej
  35. Systemy dokumentacji medycznej
  36. Informatyzacja

Organizacja studiów

Studia Podyplomowe Zarządzania Kliniką Stomatologiczną zostaną zorganizowane w formie 9 sobotnio-niedzielnych zjazdów (2 semestry). Program studiów został podzielony na 36 czterogodzinnych bloków zajęciowych. Każdego dnia zjazdu studenci będą realizowali dwa bloki zajęciowe (w godzinach 9.30-17.30). Warunkiem ukończenia studiów jest złożenie ustnego egzaminu, którego przedmiotem będzie zaprezentowanie programu zarządzania placówką stomatologiczną.

<< powrót do listy