Doktor nauk ekonomicznych i zarządzania
e-mail: a.wisniewska@wsp.pl
data urodzenia: 11.01.1976
Biografia naukowa:
W latach 1995- 2000 studiowała na kierunku Zarządzanie i Marketing na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania na Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Po pierwszych trzech latach (w 1998 roku) uzyskała dyplom licencjata (praca dyplomowa pt. "Promocja sprzedaży jako instrument aktywizacji sprzedaży w przedsiębiorstwie przemysłowym", napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Mirosława Haffera w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem Przemysłowym i Polityki Przemysłowej). W roku 2000 uzyskała dyplom magistra (praca magisterska pt. "Wpływ działań promocyjnych na zachowania nabywców na przykładzie przedsiębiorstwa SoftHard o/ Włocławek", napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Mirosława Haffera w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem Przemysłowym i Polityki Przemysłowej). W roku 2006 ukończyła studia doktoranckie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu i obroniła rozprawę doktorską na temat „Uwarunkowania rozwoju dystrybucji produktów w Internecie na przykładzie banków komercyjnych” (praca pisana pod kierunkiem prof. dr hab. Mirosława Haffera)
Dokonania zawodowe:
Od 2001 roku pracuje w Wyższej Szkole Promocji jako wykładowca, od października 2011 pełni funkcję prorektora ds. nauki.
Publikuje artykuły i uczestniczy w seminariach i konferencjach naukowych, prowadzi projekty badawcze (kierownik projektu).
Zainteresowania naukowe:
Możliwości i techniki oddziaływania na zachowania nabywców na rynku, marketing, reklama, techniki promocji, marka.
Publikacje:
Wykaz publikacji recenzowanych
- Kampanie reklamowe w kreowaniu wizerunku miast, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie, WSP, Warszawa 2011
- Tworzenie wartości dla klientów w erze technologii informatyczno-komunikacyjnych, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010, nr 3/2010. Współautor: Katarzyna Liczmańska
- Podejmowanie decyzji, w: Zarządzanie, red. M. Kugiel, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2010
- Marketing. Podręcznik akademicki z ćwiczeniami, WSP, Warszawa 2009, publikacja zwarta. Współautorzy: M. Fibich, A.Kochaniec
- Zarządzanie relacjami z klientami (redakcja), WSP, Warszawa 2009; publikacja zwarta
- Dystrybucja i logistyka w Internecie, w: Internet jako nowa płaszczyzna konkurowania przedsiębiorstw, red. A. Grzegorczyk, WSP, Warszawa 2008.
- Przyczyny i cele wykorzystania Internetu w dystrybucji usług bankowych, Marketing i Rynek, nr 4, 2007. Współautor: Polasik Michał;
- Internet jako środowisko kreowania młodzieżowych zachowań konsumenckich, w: Zachowania konsumenckie młodzieży, red. A. Grzegorczyk, WSP, Warszawa 2006.
- Czynniki decydujące o wrażliwości konsumentów na markę, w: Instrumenty kształtowania wizerunku marki, red. A. Grzegorczyk, WSP, Warszawa 2005.
- Analiza stopnia dopasowania wybranych usług sektora finansowego do możliwości sprzedaży w Internecie, Acta Universitatis Nicolai Copernici. Ekonomia XXXV, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2005. Współautor: Polasik Michał;
- Internet jako nowy sposób komunikacji marketingowej polskich przedsiębiorstw, Zeszyt Naukowy Doktorantów, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2004, nr 3.
- (Firma internetowa, wirtualna czy cybernetyczna?), „Фірма інтернетівсьқа, віртуальна чи кібернетична?”, Менеджмент Τа Підприемнмцтво В Україні: Етари Становлення І Проблеми Розвитку, Βісник nr 478, Lwów, Październik 2003, ss 119-129. Współautorzy: Adam Kupczyk, Piotr Lutek;
- Ograniczenia działalności marketingowej w Internecie, Marketing i Rynek, nr 3, 2003, ss 19-25. Współautor: Adam Kupczyk;
Wykaz pozostałych publikacji
- Tworzenie wartości dla klientów w erze technologii informatyczno-komunikacyjnych, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010, nr 3/2010; Współautor: Katarzyna Liczmańska
- Podejmowanie decyzji, w: Zarządzanie, red. M. Kugiel, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2010
- Marketing. Podręcznik akademicki z ćwiczeniami, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2009. Współautorzy: Monika Fibich, Agnieszka Kochaniec;
- Działalność komercyjna w internecie, Network Magazyn, nr 8 (2), 2006, ss 29 – 31. Współautor: Radosław Wajler
- Demograficzne ograniczenia działalności marketingowej w Internecie – referat wydany w ramach materiałów pokonferencyjnych przez Wyższą Szkołę Promocji, konferencja pt. E-komunikacja, zorganizowana przez Wyższą Szkołę Promocji, Warszawa 2003.
- Wszystko, co ludzkie jest... cybernetyczne, Impact, nr 3, 2003, ss 52-54. Współautor: Adam Kupczyk;
- Skrypt do marketingu – materiały dydaktyczne, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2003. Współautorzy: Adam Kupczyk, Monika Fibich, Agnieszka Kochaniec;
- Wszystkie drogi prowadzą do cybernetycznego ujęcia, Promenada, nr 4/2003. Współautor: A. Kupczyk
- Internet jako medium komunikacyjne, Promenada, nr 2/2003.
- Instrumenty promocyjne w Internecie, Promenada, nr 1/2003.
- Era Internetu – czyli nie tylko na plus, Impact, nr 8, 2002, ss 12-13. Współautor: Adam Kupczyk;
- Promocja Królewskiego- case study, Impact, nr 6, 2002, ss 43-45,. Współautor: Adam Kupczyk;
- O problemach reklamy alkoholi, Impact, nr 3 (32), 2002, ss19-23,. Współautor: Adam Kupczyk;
- Mierzenie skuteczności i efektywności kampanii reklamowych. Artykuł z cyklu „Anatomia kampanii reklamowej”, Rynki Alkoholowe, nr 6, 2002, ss 20-21. Współautor: Adam Kupczyk;
- M jak media. Media plan efektywnej kampanii reklamowej,. Cz.3, Rynki Alkoholowe, nr 3 (84), 2002, ss 18-20. Współautorzy: A. Kupczyk, K. Sokół;
- M jak media. Media plan efektywnej kampanii reklamowej. Cz.2. Artykuł z cyklu: Anatomia kampanii reklamowej, Rynki Alkoholowe, nr 2 (83), 2002. Współautor: Adam Kupczyk;
- M jak media. Cz 1. Artykuł z cyklu: Anatomia kampanii reklamowej, Rynki Alkoholowe, nr 1 (82), 2002, ss 20-21. Współautor: A. Kupczyk;
- Po co komu jest potrzebna agencja reklamowa, Promenada, nr 2/2002. Współautor: A. Kupczyk
Wystąpienia na konferencjach:
- Kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku miasta, referat na konferencji „Kreowanie wizerunku miast. Strategie i techniki”. WSP, Warszawa 2010.
- Dystrybucja i logistyka w Internecie, referat na konferencji pt. Internet jako nowa płaszczyzna konkurowania przedsiębiorstw; konferencja zorganizowana przez Wyższą Szkołę Promocji, Warszawa 2005.
- Internet jako środowisko kreowania młodzieżowych zachowań konsumenckich, referat na konferencji: Zachowania konsumenckie młodzieży, konferencja zorganizowana przez Wyższą Szkołę Promocji, Warszawa 2005.
- Demograficzne ograniczenia działalności marketingowej w Internecie, referat na konferencji: E-komunikacja, konferencja zorganizowana przez Wyższą Szkołę Promocji, Warszawa 2003.
Zajęcia:
wykłady z zakresu marketingu, marketingu międzynarodowego, technik promocji
seminaria licencjackie i magisterskie