W związku z wejściem w życie (od 1 października 2011 roku) nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, Wyższa Szkoła Promocji opracowała szereg zmian dotyczących prowadzenia studiów II stopnia (magisterskich). Zmiany te dotyczą zarówno obecnych, jak i przyszłych studentów tych studiów.
Od nowego roku akademickiego modyfikujemy program studiów. Ograniczamy w nim do minimum przedmioty o profilu ilościowym. Wprowadzamy nowe przedmioty dotyczące bezpośrednio prowadzonych specjalności kształcenia. Przedmioty teoretyczne będą realizowane wyłącznie na pierwszym roku studiów, drugi rok będzie poświęcony już tylko na lektorat, zajęcia specjalizacyjne i kontynuację pisania pracy magisterskiej. Prace magisterskie będą realizowane w ramach seminariów w niewielkich (do 6 osób) grup studenckich, a tematy badań tych zespołów będą wyznaczane na podstawie zainteresowań studentów.
Od 1 października rozszerzamy ofertę specjalności realizowanych na studiach II stopnia. Dotychczas proponowaliśmy studia w zakresie reklamy, public relations oraz zarządzania zasobami ludzkimi, teraz wprowadzamy także marketing polityczny i społeczny.
Od nowego roku akademickiego kierowanie poszczególnymi specjalnościami powierzamy młodym, doświadczonym w danej dziedzinie naukowcom: funkcję Dyrektora Instytutu Reklamy obejmuje dr Anna Kozłowska (autorka kilku publikacji książkowych na temat reklamy, specjalista w zakresie perswazji reklamowej, import z SGH), funkcję Dyrektora Instytutu Public Relations powierzamy dr. Krzysztofowi Kubiakowi (socjolog, adiunkt WSP, badacz mediów i PR-u), a zadania związane z organizacją specjalności Marketing polityczny i społeczny powierzamy dr. Tomaszowi Olczykowi (politolog, autor i współautor kilku monografii z zakresu politologii i marketingu politycznego). Nowi dyrektorzy instytutów pozyskali już do współpracy wielu nowych specjalistów ze środowiska biznesu (agencji reklamowych, PR-owych itd.) do prowadzenia zajęć specjalizacyjnych.
Jednocześnie przypominamy, że studia magisterskie w Wyższej Szkole Promocji mogą podjąć osoby, które uzyskały uprzednio dyplom studiów I stopnia na dowolnym kierunku. Na listę wolnych słuchaczy tych studiów mogą wpisać się osoby, które taki dyplom uzyskają przed rozpoczęciem sesji egzaminacyjnej pierwszego semestru studiów magisterskich (luty 2012), a wolni słuchacze przygotowujący prace licencjackie w WSP mogą liczyć na bardzo znaczący rabat (50% opłaty semestralnej).
|
1/w |
1/c |
2/w |
2/c |
3/w |
3/c |
4/w |
4/c |
Metodologia badań |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Marketing |
30 |
30 |
|
|
|
|
|
|
Prawoznawstwo |
30 |
30 |
|
|
|
|
|
|
Lektorat |
|
30 |
|
30 |
|
30 |
|
30 |
Ekonomia |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Komunikacja społeczna |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Statystyka |
|
|
30 |
|
|
|
|
|
Zarządzanie |
|
|
30 |
30 |
|
|
|
|
Seminarium mgr |
|
|
|
30 |
|
30 |
|
30 |
Teoria reklamy |
|
|
30 |
|
|
|
|
|
Public relations |
|
|
30 |
|
|
|
|
|
Marketing polityczny |
|
|
30 |
|
|
|
|
|
Zajęcia specjalizacyjne |
|
|
|
|
|
150 |
|
150 |