EdukacjaUczelnia

Misja Uczelni

Misj± Wy¿szej Szko³y Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie jest prowadzenie wyspecjalizowanej dzia³alno¶ci dydaktycznej oraz naukowo-badawczej w dziedzinie przemys³ów kreatywnych. Uczelnia stawia sobie za cel kszta³ciæ wysoko kwalifikowanych specjalistów, zapewniaj±c im rzetelne podstawy wiedzy teoretycznej oraz zaawansowane umiejêtno¶ci profesjonalne, odpowiednie do oczekiwañ rynku pracy, mobilnych zawodowo i elastycznych w reagowaniu na pojawianie siê nowych mo¿liwo¶ci zatrudnienia. Cel kszta³cenia studentów opisywany jest dewiz± uczelni: „Consilio manuque” (roztropno¶ci± i zrêczno¶ci±).

Wizja Uczelni

Uczelnia elastycznie dostosowuje siê do zmieniaj±cych siê warunków otoczenia. Od pocz±tku dzia³alno¶ci jest zwi±zana z przemys³em promocyjnym, dla którego wykszta³ci³a przesz³o 1000 specjalistów. Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku rozszerzy³a perspektywê swojej dzia³alno¶ci o inne przemys³y kreatywne i podjê³a zarówno dzia³alno¶æ dydaktyczn±, jak i naukowo badawcz± w dziedzinie zarz±dzania w kulturze i rozrywce, w szczególno¶ci w mediach w okresie ich konwergencji. Konsekwencj± tej strategii sta³o siê rozszerzenie pod koniec 2014 roku nazwy uczelni. W 2020 roku Uczelnia nawi±za³a partnersk± wspó³pracê z nowo powsta³± Izb± Gospodarcz± Mened¿erów Artystów Polskich, czego rezultatem jest uruchomienie od pa¼dziernika 2021 roku wyspecjalizowanych studiów I stopnia oraz studiów podyplomowych w specjalno¶ci „mened¿er rozrywki”.
Uczelnia prowadzi studia I i II stopnia na kierunku „Zarz±dzanie”, k³ad±c nacisk na tre¶ci i formy kszta³cenia w zakresie prowadzonych specjalno¶ci, dostosowywanych i uzupe³nianych pod k±tem potrzeb rynku pracy. Podejmuj±c decyzjê o utworzeniu nowej specjalno¶ci, Uczelnia kieruje siê strategi± nisz rynkowych: zidentyfikowanych potrzeb w±skiego wycinka rynku, które stara siê zaspokajaæ. 

Priorytetem Uczelni jest zapewnienie wysokiej jako¶ci kszta³cenia rozumianej jako optymalne przygotowanie absolwenta do wykonywania pracy w wybranej specjalno¶ci. Dla realizacji tego priorytetu Uczelnia od pocz±tku swojej dzia³alno¶ci stosuje unikatowe rozwi±zania organizacyjne, w tym m.in. selekcjê kandydatów poprzez testy zainteresowañ i rozmowy kwalifikacyjne, odpowiedni± organizacje programu studiów z za³o¿eniem, ¿e ca³y ostatni rok studiów (zarówno na studiach pierwszego, jak i drugiego stopnia) przeznaczony jest na prowadzenie zajêæ specjalno¶ciowych) oraz blisk± wspó³pracê z biznesem. Rezultatem realizacji tych za³o¿eñ jest zbli¿ony do 100% wska¼nik zatrudnienia absolwentów na stanowiskach zwi±zanych ze specjalno¶ci± kszta³cenia. Studenci Uczelni uzyskuj± zatrudnienie najczê¶ciej jeszcze przed ukoñczeniem studiów. 

Przedmiotem zainteresowañ badawczych Uczelni jest zjawisko komunikacji, jej uwarunkowañ, form i narzêdzi oraz skutków. Dzia³alno¶æ badawcza Uczelni obejmuje tak¿e sferê procesu decyzyjnego i zachowañ konsumenta. Du¿e znaczenie, tak¿e w sferze badawczej, ma dla uczelni idea zarz±dzania wiedz± i ochrony w³asno¶ci intelektualnej, w zakresie której Uczelnia sta³a siê flagowym o¶rodkiem badañ ekonomicznych w Polsce. 
Wy¿sza Szko³a Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie kszta³ci specjalistów dla przemys³ów kreatywnych na potrzeby ca³ej polskiej gospodarki. Studia w Uczelni realizuj± studenci wywodz±cy siê nawet z najdalszych zak±tków Polski. Jednak to¿samo¶æ Uczelni jest silnie zwi±zana z Warszaw±, tak poprzez siedzibê, jak i dzia³alno¶æ. Uczelnia prowadzi badania nad strategi± rozwoju stolicy, wspó³pracuje z w³adzami miasta w zakresie jej realizacji, realizuje szereg projektów spo³ecznych dla Warszawy i jej mieszkañców m.in. formy preorientacji zawodowej dla uczniów szkó³ ¶rednich pod k±tem przysz³ych potrzeb zatrudnienia w stolicy, Warsaw Model United Nations, coroczne warsztaty zainteresowañ, wspó³praca z warszawskimi organizacjami pozarz±dowymi m.in. klubami Rotary. Od przesz³o 10 lat Uczelnia jest wspó³organizatorem corocznej kwesty na Starych Pow±zkach. Zwi±zek z Warszaw± i Pa³acem Kultury i Nauki ma swój wyraz w znaku Uczelni. 
Wy¿sza Szko³a Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie realizuje swoj± dzia³alno¶æ dydaktyczn± i naukow± poprzez podstawow± jednostkê organizacyjn± – Wydzia³ Zarz±dzania oraz poprzez wyspecjalizowane instytuty zajmuj±ce siê dzia³alno¶ci± dydaktyczn± i naukow± (Instytut Reklamy i Public Relations, Instytut Zarz±dzania Zasobami Ludzkimi, Instytut Projektowania Multimedialnego, Instytut Marketingu Rozrywki, Instytut E-komunikacji i Mediów Spo³eczno¶ciowych) lub naukowo-badawcz± (Instytut W³asno¶ci Intelektualnej, Instytut Finansów Przedsiêbiorstw, Kadr i P³ac).

Historia
Pomys³odawc±, a tak¿e przez wiele lat rektorem i za³o¿ycielem uczelni jest dr hab. Adam Grzegorczyk - profesor nadzwyczajny Uczelni, ekonomista, politolog, medioznawca. W latach 80 i 90-tych zwi±zany ze ¶rodowiskiem muzyki rockowej, dyrektor Festiwalu w Jarocinie. Dziennikarz muzyczny. Menad¿er najwiêkszych gwiazd polskiej estrady: m.in. Ireny Santor i zespo³ów Roberta Gawliñskiego, Paw³a Kukiza. Wydawca fonograficzny. W³a¶ciciel agencji reklamowej i za³o¿yciel pierwszej w Polsce szko³y reklamy. Autor przesz³o 30 publikacji ksi±¿kowych na temat ró¿nych aspektów przemys³ów kreatywnych, w szczególno¶ci reklamy i rozrywki. Nadal bardzo zwi±zany z uczelni±. 
Wy¿sza Szko³a Promocji zosta³a utworzona aktem za³o¿ycielskim Instytutu Promocji Sp. z o.o. z dnia 27 wrze¶nia 2000 roku na podstawie zezwolenia Ministra Edukacji Narodowej na utworzenie niepañstwowej wy¿szej szko³y zawodowej z dnia 8 wrze¶nia 2000 roku (decyzja DNS-1-0145-549/Eko/2000). Uczelnia uzyska³a osobowo¶æ prawn± na podstawie decyzji Ministra Edukacji Narodowej, zarz±dzaj±cej wpis do rejestru niepañstwowych Uczelni zawodowych pod numerem 61 z dnia 4 kwietnia 2001 roku (decyzja DSW-3-0145-87/TT/2001). Rozpoczêcie dzia³alno¶ci dydaktycznej uczelni mia³o miejsce 1 pa¼dziernika 2001 roku. W dniu 22 wrze¶nia 2005 Minister Edukacji Narodowej i Sportu zezwoli³ Wy¿szej Szkole Promocji w Warszawie na prowadzenie studiów magisterskich. W ten sposób charakter uczelni zosta³ zmodyfikowany: od 2005 roku Wy¿sza Szko³a Promocji w Warszawie rozwija dzia³alno¶æ akademick±, prowadzi badania naukowe, organizuje kongresy, konferencje i seminaria. Jest tak¿e o¶rodkiem wymiany miêdzynarodowej my¶li naukowej. W grudniu 2014 roku nazwa uczelni zosta³a rozszerzona do: Wy¿sza Szko³a Promocji, Mediów i Show Businessu. W styczniu 2016 roku siedziba uczelni zosta³a przeniesiona do Pa³acu Kultury i Nauki w Warszawie.

 

W³adze uczelni

Rektor
dr Janusz Grobicki - ekonomista, dziennikarz, b. redaktor naczelny miesiêcznika „Bank”, specjalista w zakresie zarz±dzania oraz nowoczesnych technologii informatycznych i informacyjnych, autor i redaktor wielu publikacji na tematy gospodarcze, ekspert Instytutu im. Adama Smitha.

Jednostki organizacyjne Uczelni (dydaktyczne):

Biuro Obs³ugi Studenta 

Wydzia³ Zarz±dzania

Instytut Reklamy i Public Relations

Instytut Marketingu Rozrywki

Instytut Projektowania Multimedialnego

Instytut Zarz±dzania Zasobami Ludzkimi

Instytut E-komunikacji i Mediów Spo³eczno¶ciowych

Wydzielone jednostki organizacyjne (instytuty naukowe):

Instytut W³asno¶ci Intelektualnej

Instytut Finansów Przedsiêbiorstw, Kadr i P³ac

pliki do pobrania:


Statut WSP  ( 0.12 Mb )
Regulamin ¶wiadczeñ dla studentów  ( 5.59 Mb )